>> Vores 95 webshops
SAM Online Stores Shopglastavler.dk
E-commerce Europe E-mærket
0 Produkter
78 79 53 90
>>  Kundeservice 
Glastavle specialisten | Køb direkte fra producenten

 


Fast delivery 







Volg ons op Facebook

Volg ons op Twitter

 

Køb hos SAM online

Stort sortiment af whiteboards
Køb direkte fra producenten
Skarpe priser
Hurtig levering af lagervarer
Til erhverv, privat og det offentlige
Egen kundeservice
Whiteboard special ordre
Whiteboards med print
Whiteboardsspecialist
14 dages returret
Sikker online handel

9/10
SAM Online Stores
Danmark
Overensstemmelse mellem forventet leveringstid og faktisk tid. Der stod 2-3 dage og der gik over en uge

>>

Handelsbetingelser


Download als PDF Download her handels- og leveringsbetingelserne som PDF.

Handels- og leveringsbetingelser for SAM International


Generelle oplysninger
SAM International, filial af SAM International B.V.
H.C. Ørstedsvej 50 C
1879 Frederiksberg C
Danmark
Tel: +45 78 79 53 90
Fax: +45 78 79 53 91
e-mail: service.dk@saminternational.eu
CVR nummer: 38477951

Returadresse:
SAM International B.V.
Centraal Magazijn
T.a.v. retouren
Ohmweg 2
4104 BM Culemborg
Nederland
Tel: +31 (0)344 820 236
Fax: +31 (0)344 820 237
service.nl@saminternational.eu

SAM International B.V. er certificeret med e-mærket.

Vi sender per e-mail de generelle betingelser sammen med bekræftelsen af din ordre.

Artikel 1. Definitioner
1.1 I disse betingelser forstås under:
a. SAM International: Forhandleren af artikler. Sam International er retligt repræsenteret af SAM International B.V.
b. Kunde: Køberen (privat person, institution eller virksomhed) af produkter fra SAM International.
c. Købsaftale: Aftale mellem SAM International og kunden, der indgås, når en ordre bliver lagt.

Artikel 2. Anvendelse
2.1 Disse generelle handels- og leveringsbetingelser gælder for alle ordrer, der bliver placeret hos SAM International.
2.2 Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Artikel 3. Etablering af en købsaftale
3.1. En købsaftale er indgået ved placering af en ordre. Dette gælder for alle ordre afgivet online på en af SAM International webshops, via e-mail, telefonisk eller per fax.
3.2 Der er intet minimum beløb for ordre.

Artikel 4. Priser
4.1 Alle priser er inklusiv moms, eksklusiv fragt, medmindre andet er angivet.
4.2 Priserne er i DKr, medmindre andet er angivet.
4.3 Så længe der ikke er etableret en købsaftale med SAM International, har SAM International ret til at ændre priser og leveringsbetingelser.

Artikel 5. Betaling
5.1 Betaling kan ske på følgende måder:
a. Forudbetaling: Kunden overfører beløbet til SAM Internationals bankkonto med angivelse af ordre nummeret. Ordren vil blive behandlet, så snart betalingen er registreret på SAM Internationals bankkonto. Bemærk: Ved bankoverførsel, er kunden ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
b. Dankort, VISA, Mastercard: Kunden kan betale sin bestilling online via sin egen bank.
c. Paypal: Kunden kan betale sin bestilling via Paypal. Det er også muligt at betale med kreditkort via Paypal.
d. Betaling ved levering: Køberen kan kun betale ved levering, hvis dette på forhånd er aftalt skriftligt mellem køberen og SAM International.
e. På konto indenfor 14 dage efter levering: Denne betalingsmetode er kun mulig for erhvervskunder og institutioner. SAM International kan nægte at tilbyde denne betalingsmetode, uden videre begrundelse. Derudover, kan SAM International bede erhvervskunder og instutitioner om ved sin første ordre at anvende en anden betalingsmetode, for at få indblik i køberens intentionerne.
5.2 I tilfælde af forsinket betaling, bliver betalingen opkrævet af et inkassobureau. SAM International har ret til at opkræve gebyrer til at dække evt. omkostninger af betalingspåmindelser og lovpligtige renter.
5.3 Såfremt køber ikke betaler inden for betalingsfristen på 14 dage, bliver dette betragtet som misligholdelse. SAM international har hermed ret til at forøge det udestående beløb med 1% per måned.
5.4 Eventuelle inkasso omkostninger, advokat omkostninger og øvrige sagsomkostninger skal betales af køberen.

Artikel 6. Levering
6.1 Levering fra SAM International sker med eksterne transportører, med egen transport eller ved afhentning af kunden. Direkte efter forsendelse modtager kunden en e-mail med track and trace information og navn på transportøren.
6.2 SAM International arrangerer forsendelsesmetoden. SAM International leverer til hele Danmark. Ved køb over 200 DKr inkl. moms er forsendelsen gratis undtaget forsendelser til Grønland og Færøerne. Hvis dit køb ikke overstiger 200 DKr, tager SAM International 50 DKr i fragt undtage Grønland og Færøerne. Bestillinger til Grønland eller Færøerne kan ikke placeres online, da fragtprisen hertil beregnes separat af vores kundeservice.
6.3. SAM International leverer bestillingen, som anført i købsaftalen.
6.4 Forsendelsen sker inden for den tid, der er angivet i webshoppen. Produktet med den længste leveringstid, bestemmer leveringstiden for hele bestillingen.
6.5 Hvis en eller flere produkter ikke er på lager, kan det ske, at leveringstiden bliver overskredet.
6.6 Forsendelsen tilbydes leveret 2 gange (som regel, to dage efter hinanden) af transportøren på afleveringsadressen, som kunden har angivet. Hvis kunden ikke er i stand til at modtage pakken en af disse 2 gange, så modtager kunden information af transportøren vedrørende afhentning.
6.7 Overskridelse af leveringstiden giver ikke kunden ret til kompensation eller annullering af aftalen.
6.8 Den maksimale leveringstid er 30 dage, medmindre andet er aftalt. Hvis denne leveringstid ikke kan håndteres, uanset med hvilken grund, så vil SAM International informere kunden. I dette tilfælde har begge parter ret til at opsige aftalen.
6.9 Hvis levering af en vare, uanset hvilken grund, viser sig at være umulig, kan SAM International efter aftale med kunden levere et lignende produkt. Hvis der er forskel i salgspriserne på produkterne, vil forskellen blive tilbagebetalt eller faktureret til kunden.
6.10 Hvis en ordre ikke er leveret, er ufuldstændig leveret eller er beskadiget, skal kunden informere SAM International indenfor 3 dage efter leveringen. Efter undersøgelse af leveringen og behandling af sagen vil ordren bliver supleret eller tilbudt på ny af SAM International.

Artikel 7. Fortrydelsesret
7.1 Køber har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, ved handel hos SAM International. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, kunden har modtaget sin vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, kunden får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse. Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, kunden får den første vare i fysisk besiddelse.
7.2 Du skal inden 14 dage fra modtagelse give SAM International meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på e-mail service.dk@saminternational.eu eller telefon +45 78 79 53 90. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Returpakken skal indeholde en fuldstændig udfyldt returformular, som kan findes på SAM International webshops. Se også dette link: Returformular. Det er også muligt at bruge forbrugeraftalelovens standardfortydelsesformular, som du kan se herunder.
7.3 Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Dette kan f.eks. være whiteboards med specielle (ikke-standard) dimensioner, printede printede whiteboards/glastavler/opslagstavler og andre produkter fremstillet efter kundens ønske. Disse produkter kan under alle omstændigheder ikke returneres.
7.4 Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortyde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Returvarer skal sendes med tilstrækkelig porto, som betales af køber. Vi modtager ikke varer retur, som sendes uden eller med for lidt porto. Pakker uden tilstrækkelig porto vil blive nægtet modtagelse eller omkostningerne vil blive opkrævet af kunden. Pakker sendt per efterkrav bliver også afvist, medmindre at det er aftalt skrifteligt på forhånd. Portoen for returpakker vil kun blive refunderet af SAM International i tilfælde af en forkert foresendelse.
7.5 Hvis du fortryder dit køb og produkterne returneres ubrugte, ubeskadigede, rettidig og er korrekt inpakket, tilbagebetaler SAM International den betalte pris, med undtagelse af værdiforringelse, fragt- og forsikringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget produkterne retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget produkterne retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret dem. Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at produkterne returneres i original emballage.
7.6 Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
7.7 Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
SAM International B.V.
Centraal Magazijn
T.a.v. retouren
Speulmanweg 12
4112 NA Beusichem
Nederland
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
7.8 Returnering af produkter er på egen risiko for kunden. SAM International anbefaler at kunden beder om dokumentation for forsendelse af returneringen. Kunden bærer risiskoen for produktet fra tidspunktet for produktets levering.
7.9 Visse produkter kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for produkter stører end 150cm eller tungere end 30kg. Udgifterne til returnering af en pakke optil 150cm og max 10kg forventes højest at beløbe sig til ca. 500 DKr.
7.10 Hvis du har købt flere produkter hos os, har du mulighed for at sende én eller flere produkter retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får eventuelle leveringsomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
7.11 Når produkter fra SAM International ikke bliver returneret indenfor fortrydelsesretten, som er angivet i artikel 7.1, anses det at produkterne er accepteret. Returnering er dermed ikke mere mulig.

Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til SAM International B.V., Central Warehouse, Attn: Returns, Speulmanweg 12, 4112 NA, Beusichem, The Netherlands, service.dk@saminternational.eu:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges


Artikel 8. Reklamationsret
8.1 Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
8.2 Når du handler på en af http://www.saminternational.eu webshops har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
8.3 SAM International garanterer kvaliteten i op til 2 år efter levering med hensyn til eventuelle produktionsfejl. Hvis en kunder anmelder en skade eller mangler på et produkt, er SAM International bemyndiget til at fortage en inspektion af produktet, før man overvejer en eventuel kompensation eller ny levering. Denne inspektion kan omfatte anmodning om foto’s af skaden, inspektion på stedet, eller anden form for inspektion, som med rimelighed kan hjælpe med at finde arten og oprindelsen af skaden.
8.4 Hvis en defekt er sket som følge af en transportskade, bedes dette meddelt skrifteligt indenfor 3 dage efter modtagelse af varen.
8.5 Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” skrifteligt eller på e-mail, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationen skal indeholde en tydelig beskrivelse af defekten, eventuelt med fotos, og sendes sammen med en kopi af fakturaen.
8.6 Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
8.7 Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.
8.8 SAM International vil reparere, erstatte eller tilbagebetale varen, hvis klagen er anerkendt, betingelserne bliver opfyldt og punkterne fra 8.10 ikke er gældende.
8.9 Varen sendes til:
SAM International B.V.
Centraal Magazijn
T.a.v. retouren
Speulmanweg 12
4112 NA Beusichem
Nederland
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav
8.10 Reklamationsretten gælder ikke, hvis:
a. Der er blevet foretaget ændringer af varen og varen derfor ikke længere er i oprindelig tilstand;
b. Fejlen er opstået ved fejlagtig brug eller misbrug;
c. Defekten er opstået med vilje eller ved grov forsømmelighed;
d. SAM International har ikke haft mulighed for at undersøge klagen og afhjælpe eventuelle mangler;
e. Defekten er et resultat af normal slid ved brug.

Artikel 9. Persondatapolitik
9.1 Hvad gør vi med dine personlige oplysninger:
a. For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
b. Vi opbevarer disse oplysninger for at kunne handtere din ordre i vores webshops. Disse oplysninger anvendes kun til intern brug.
c. Personoplysningerne registreres hos SAM International B.V og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
d. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
9.2 Den dataansvarlige for alle www.saminternational.eu webshops er T.J. De Wit.
9.3 Når vi opbevarer og transmitterer dine data på vores hjemmeside, bruger vi altid krypteringsteknologi, der er anerkendt som accepterede standard indenfor IT-sektoren.
9.4 Vi har indført de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger for at undgå tab, misbrug eller til at forhindre ændring af oplysninger og infomation som vi modtager på vores hjemmeside.
9.5 Vi videregiver oplysninger til tredjemand, i form af anmeldelsessitet: Komi – The Feedback Company, som håndterer dit feedback for en objektiv håndtering af dine oplysninger.
9.6 Som registreret hos SAM International B.V., har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SAM International via email: service.dk@saminternational.eu.

Artikel 10. Ansvar
10.1 SAM International kan kun stilles til ansvar med hensyn til salg og levering af produkter som det er beskrevet i artikel 8 under reklamationsret.
10.2 Kunden friholder SAM International for eventuelle ansvar fra tredje part, som i forbindelse med udførelse af købsaftalen får skade, som kan henføres til SAM International.

Artikel 11. Force Majeure

11.1 SAM International og køberen kan i den periode, force majeure vedvarer, suspendere forpligtelser i henhold til en aftale. Hvis perioden varer længere end to måneder, kan hver af parterne opsige aftalen uden nogen forpligtelse til at betale erstatning til den anden part.
11.2 Force majeure er i disse betingelser defineret, udover det der forstås i loven og retspraksis, til at være alle eksterne årsager, hvor SAM International ikke har nogen kontrol over og som forhindrer opfyldelse af aftalen, eller vanskeliggører og hæmmer så meget, at en rimelig behandling af aftalen ikke kan forventes.

Artikel 12. Opsigelse i erhvervsforhold
12.1 SAM International er bemyndiget til at suspendere eller opsige aftalen, hvis:
a. Kunden ikke eller ikke fuldt ud opfylder sine forpligtelser i henhold til aftalen;
b. SAM International har, efter indgåelse af aftalen, god grund til at frygte, at køberen ikke vil opfylde sine forpligtelser.
12.2 Derudover er SAM International berettiget til at opsige aftalen, hvis der opstår omstændigheder af en sådan art, at det ikke længere kan forventes eller at det er umuligt af opfylde kontrakten.

Artikel 13. Klager

13.1 SAM International har en klageprocedure og behandler klager i henhold til denne procedure. Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til service.dk@saminternational.eu. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
13.2 Klager vedrørende en aftale meldes til SAM International indenfor en rimelig tid, efter at forbrugeren har fundet fejlen. Klagen skal beskrives klart og tydeligt.
13.3 Klager til SAM International bliver besvaret indenfor 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis det forventes at behandlingen af en klage tager længere tid, informerer SAM International kunden indenfor 14 dage efter at klagen er modtaget og giver en angivelse af, hvornår kunden kan forvente at modtage endeligt svar.
13.4 Hvis en forbruger ikke er enig med SAM International og har informeret SAM International herom, så har kunden mulighed for at klage via Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet. Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet håndterer sager og spørgsmål vedrørende forbrugerrettigheder og forbrugerklager. Se mere via dette link http://www.forbrug.dk eller kontakt via telefon 72405606. Adresse: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her (http://ec.europa.eu/odr).

Artikel 14. Tvister

14.1 På aftaler mellem forbrugeren og SAM International gælder den danske lovgivning.
14.2 Tvister mellem forbrugeren og SAM International vedrørende oprettelse eller gennemførelse af aftaler med hensyn til leveringer og servicer, kan indgives til e-mærket både af forbrugeren og af SAM International.
14.3 En tvist vil kun blive behandlet af Kommisionen, hvis forbrugeren først har indgivet sin klage inden for en rimelig frist til SAM International.
14.4 SAM International er bundet til valget af forbrugeren om at forelægge en tvist til e-mærket.
14.5 Når SAM International anmoder om ingriben i en tvist, skal forbrugeren reagere indenfor 5 uger skrifteligt til SAM International, med information om han/hun ønsker det eller om han/hun vil lade tvisten behandles af den kompetente domstol. Modtager SAM International ingen svar fra forbrugeren indenfor 5 uger, har SAM International ret til at forelægge tvisten for den kompetente domstol.
14.6 Kommissionen giver en afgørelse, ved brug af de betingelser, som er fastsat i deres vedtægter. Afgørelsen af tvisten af Kommissionen gælder som bindende.
14.7 Kommissionen vil ikke behandle, eller stoppe en behandling af en tvist, hvis SAM International går konkurs, eller har stoppet sine virksomhedsaktiviteter førend en tvist er færdig behandlet og der er taget en endelig afgørelse af tvisten.
14.8 Du kan også sende din klage til Tvister Kommissionen: (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Artikel 15. Afsluttende betingelser

15.1 Hvis en betingelse i disse vilkår ved bedømmelse fra en kompente domstol ikke er gældende eller er i strid mod den offentlige lovgivning, så vil de skrevne betingelser ses som ikke skrevet og disse stykker vil blive erstattet af en eller flere bestemmelser, som passer så godt som muligt på den erstattede bestemmelse. Resten af disse handels- og leveringsbestemmelser vil fortsat forblive gældende.

Handels- og leveringsbetingelserne er senest opdateret 20.11.2017

 
For at give dig den bedste service, bruger vi cookies. Hvis du klikker på ”Accept”, accepterer du brug af cookies. Vil du vide mere, så læs venligst vores persondata politik og oplysninger om cookies.